سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تصفیه اب برای از بین بردن بیماری های موجود در آب

یافتن و نگهداری از آب تمیز برای آشامیدنی و سایر موارد استفاده در طول تاریخ بشر یک چالش مداوم بوده است و جهان را به سمت تصفیه بهتر اب برده است.

امروزه، پیشرفت های چشمگیر فن آوری در تصفیه آب، از جمله نظارت و ارزیابی، به تأمین آب آشامیدنی با کیفیت عالی در جهان کمک می کند.

منبع آب و وضعیت اولیه آن قبل از تصفیه معمولاً فرآیند تصفیه آب را تعیین می کند. [می توانید به مطلب نحوه ی کار دستگاه تصفیه آب صنعتی نیز مراجعه کنید.]

کالیفرنیایی ها آب آشامیدنی خود را از جریان های سیرا نوادا، دلتا ساکارامنتو-سن هوآکین، رودخانه کلرادو و منابع محلی از جمله آب های زیرزمینی دریافت می کنند. در یک سال معمولی، آبهای زیرزمینی 40 درصد از کل آب ایالت را تأمین می کنند. در یک سال خشکسالی، می تواند نزدیک به 60 درصد باشد.

این که آیا آب آشامیدنی از منابع آب سطحی تأمین می شود – از جمله رودخانه ها ، دریاچه ها و رواناب ناشی از ذوب برف – یا از آب های زیرزمینی حاصل از سفره های آب، این میزان پتانسیل مقداری آلودگی را دارد. تصفیه آب اطمینان می دهد که آلودگی قبل از ارسال آب به خانه ها و مشاغل برداشته می شود.

COVID-19: استانداردهای آب آشامیدنی سالم در کالیفرنیا نیاز به یک فرآیند تصفیه چند مرحله ای دارد که شامل تصفیه و ضد عفونی کردن است. این فرآیند ویروس ها، از جمله ویروس هایی مانند COVID-19 و همچنین باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا را از بین می برد و از بین می برد. شورای کنترل منابع آب ایالتی کالیفرنیا اطلاعات بیشتری در اینجا دارد.

به طور کلی، مشکلات تصفیه آب سطحی شامل انواع میکروبی بیشتری از آلودگی یا سرطان زا های مشکوک تولید شده توسط فرآیند ضد عفونی کلر استاندارد است.

مشکلات آب زیرزمینی معمولاً مربوط به آلاینده های طبیعی است و یا به آبخوان مواد شیمیایی حاصل از تولید صنعتی، مخازن سپتیک یا کشاورزی می رسد.

چالش های تصفیه اب

فناوری تصفیه آب باید با تعدادی از خطرات احتمالی ناشی از جابجایی آب از منبع آن به شیر برخورد کند.

این آلاینده ها می توانند شامل سازندهای طبیعی گوگرد، روی یا آرسنیک باشند. آب های زیرزمینی می تواند آلودگی از کودها، مخازن سپتیک، زهکشی معدن یا مواد معدنی طبیعی را به وجود آورد. رودخانه ها و نهرها گاهی میکروارگانیسم های مضر را از حیوانات یا انسان ها حمل می کنند و خطر ابتلا به بیماری را به همراه دارد. زهکشی طوفان می تواند رواناب آلوده را از شهرها به رودخانه ها و نهرها منتقل کند.

آلاینده ها همچنین می توانند از محل کارخانه های زهکشی مزرعه و تصفیه فاضلاب وارد آب شوند. از دیگر منابع احتمالی آلودگی می توان به محل های دفن زباله اشاره کرد که آب باران می تواند درون زمین خیس شود و مواد مضر را به آب های زیرزمینی فرو کند. در خانه ها، کارخانه ها و ساختمان ها، آب خورنده می تواند سرب را در لوله های آب نصب شده قبل از سال 1986 حل کند.

برخی آلاینده ها باعث افزایش کدورت آب می شوند. کدورت یا شفافیت آب، زمانی بیشتر مورد توجه زیبایی شناسی قرار گرفت، اما اکنون بیشتر مورد توجه قرار گرفته است زیرا ذرات معلق در آب می توانند از میکروارگانیسم های ایجادکننده بیماری محافظت کنند.

مورد توجه اخیر در مورد عناصر نگرانی نوظهور (CEC) قرار گرفته است – تعداد زیادی از مواد شیمیایی که به طور کلی کنترل نشده اند و شامل محصولات مراقبت شخصی، داروهای دارویی و سموم دفع آفات می شوند. در میان CEC ها، مواد معدنی و پلی فلوئوروکسیل (PFAS) وجود دارد – گروه بزرگی از مواد تولیدی که به طور طبیعی رخ نمی دهند و در برابر گرما، آب و روغن مقاوم هستند. هنگامی که در آب های زیرزمینی قرار دارد، PFAS به راحتی در مسافت های زیادی منتقل می شود و می تواند چاه های آشامیدنی را آلوده کند.

به گفته هیئت نظارت بر کنترل منابع آب، روش های مرسوم تصفیه آب برای کاهش سطح PFAS در آب آشامیدنی بی اثر است. روش های درمانی نویدبخش شامل کربن فعال شده دانه ای، پودر کربن فعال شده، غشاهای فشار بالا و رزین تبادل یونی هستند.

محققان و مقامات بهداشتی همچنین با این نگرانی دست و پنجه نرم کرده اند که ضد عفونی کننده ها – عمدتا کلر – که در فرایند درمان برای از بین بردن میکروارگانیسم ها استفاده می شود می توانند از محصولات ضد عفونی کننده شیمیایی استفاده کنند. این فرآورده ها به سرطان زا مشکوک هستند، مواد شیمیایی که باعث سرطان می شوند.

برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، تأمین کنندگان آب ملزم به تولید مقادیر کمتری و کمتری از فرآورده های ضد عفونی یا استفاده از روش های ضد عفونی جایگزین هستند.

مقررات تصفیه اب

قوانین فدرال و ایالتی، آب آشامیدنی را در ایالات متحده تنظیم می کند، که به طور کلی در بین بالاترین کیفیت در سطح جهان قرار دارد.

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده بر کیفیت آب آشامیدنی برای این کشور نظارت می کند، در حالی که در کالیفرنیا، بخش کنترل آب آشامیدنی ایالتی نظارت بر قوانین ایالتی مربوط به امور آب آشامیدنی را کنترل می کند.

براساس EPA، از بیش از 55000 سیستم آب جامعه در ایالات متحده، تنها درصد کمی سالانه تخلف از یک یا چند استاندارد بهداشت را گزارش می کنند. سیستم های آب آشامیدنی در سراسر کشور صدها میلیارد دلار برای ساخت سیستم های تصفیه آب و توزیع آب صرف کرده و میلیارد ها دلار بیشتر برای بهره برداری و نگهداری سالانه هزینه کرده اند.

با این وجود، بیش از 84 درصد از کل سیستم های آب آشامیدنی گزارش کرده اند که حداقل یک منبع آلودگی بالقوه را در طی دو مایل از آب یا چاه خود دارند. مقامات می گویند که یک مانع مهم و اساسی برای غلبه بر آن، هماهنگی اغلب بین اعضای نهادهای مختلف محلی، ایالتی و فدرال است که مسئول آب آشامیدنی هستند. براساس گزارش EPA، مشارکت در خطوط قضایی، دولتی و مالکیت برای هر جامعه ای که مایل به جلوگیری از آلودگی آب منبع است، بسیار مهم است.

http://alborzabcotavan.ir/water-treatment-to-eliminate-diseases-in-the-water/