سفارش تبلیغ
صبا ویژن

9 بیماری ناشی از آب تصفیه نشده که باید مراقب باشید

آب مطمئنا منبع زندگی است. اما با وجود امکان پناه دادن به میکروب های عفونی که می تواند اثر خطرناکی برای بدن انسان ایجاد کند، باید اقدامات احتیاطی را انجام داد تا مشخص شود که آب از طریق شیر آب تأمین می شود، برای نوشیدن چقدر امن است و چه موقع نیست. اگر می خواهید خانواده و عزیزان خود را از بیماری های ناشی از آب ناایمن محافظت کنید، داشتن یک دستگاه تصفیه آب مانند RO و UV ضروری است که می تواند 99? چنین آلودگی های عفونی را از بین ببرد و نوشیدن آن را ایمن کند.

براساس “سازمان بهداشت جهانی” (WHO) ، هر ساله بیش از 3?4 میلیون نفر در اثر بیماری های ناشی از آب جان خود را از دست می دهند که این خود عامل ایجاد بیماری ها و مرگ در جهان است.

پاتوژن های موجود در آب آلوده برای چشم انسان نامرئی است و مسئول شمارش تعداد کمی از بیماری ها مانند باکتری ها، ویروس ها و تک یاخته ها است.

1) TYPHOID FEVER

درباره بیماری:

تب حصبه ناشی از باکتری Salmonella Typhi. S. Typhi می تواند یک بیماری خطرناک برای زندگی باشد. این همان باکتری است که در انواع تخم و مرغ وجود دارد و همچنین به عنوان مسمومیت غذایی یا مسمومیت با سالمونلا نیز شناخته می شود. این رایج ترین نوع باکتری است که در جهان در حال توسعه یافت می شود. فرد مبتلا به حصبه می تواند باکتری های مضر را در جریان خون و مجاری روده خود منتقل کند.

علل:

با مصرف مواد غذایی و آب آلوده به این بیماری ممکن است تیفوئید ایجاد شود. همچنین ممکن است هنگام پخت و پز به غذا و آب انتقال یابد.

علائم:

بیماران مبتلا به حصبه تب مستمر تا 103 تا 104 درجه فارنهایت (39 تا 40 درجه سانتیگراد) دارند. ممکن است احساس ضعف ، سردرد ، کاهش اشتها و درد معده کنید. علائم دیگر شامل بثورات پوستی است که به آن لکه های قرمز نیز گفته می شود. برای تشخیص مناسب ، باید نمونه های مدفوع یا خون آزمایش شده توسط پزشک را تهیه کنید.

موارد احتیاط:

برای شستن دست ها از صابون یا آب گرم استفاده کنید ، از نوشیدن آب آلوده و تصفیه شده خودداری کنید. از دستگاه تصفیه آب باکیفیت استفاده کنید که می تواند میکروب های موجود را از آب خارج کند ، میوه و سبزیجات خام بخورد.

 

2) وبا

درباره بیماری:

وبا یک بیماری اسهال حاد است که به دلیل عفونت روده با باکتری Vibrio cholerae به طور گسترده ای ایجاد می شود. این یک بیماری شدید ناشی از آب است که توسط باکتری Vibrio chohlera ایجاد می شود، و معمولاً با مصرف آب کثیف ایجاد می شود. اگر به موقع درمان نشود، در برخی موارد نادر نیز می تواند منجر به مرگ شود.

علل:

این بیماری از طریق مدفوع آلوده به باکتری منتقل می شود. با این حال، انتقال فرد به فرد به ندرت یافت می شود.

علائم:

انواع مختلفی از علائم وجود دارد که بیماران وبا می توانند مانند ناراحتی دستگاه گوارش عمومی، مانند اسهال، استفراغ (ممکن است در موارد شدید 1 ساعت پایدار باشند)، حالت تهوع و کمبود آب بدن را تجربه کنند.

موارد احتیاط:

آب بنوشید و از آب فیلتر شده ایمن استفاده کنید، دستان خود را اغلب با صابون بشویید. غذاهای خود را به خوبی، مخصوصاً غیر سبزیجات خوب بپزید. اماکنی که خانواده لباس و حمام می کند باید شسته و رفته باشد.

 

3) هپاتیت A

درباره بیماری:

هپاتیت A یک بیماری مرتبط با کبد است و در اثر ویروس هپاتیت A (ویروس هپاتیت A) که هرکسی را تحت تأثیر قرار می دهد ایجاد می شود. این بیماری اغلب در مدفوع بیمار مبتلا به هپاتیت A یافت می شود و می تواند به صورت چشمگیری از فردی به فرد دیگر برود. ویروس به راحتی در مکانهایی که شرایط بهداشتی نامساعد دارند یا در مواردی که عوامل بهداشتی مورد توجه قرار نمی گیرند انتقال می یابد. اگر فردی که مبتلا به هپاتیت A است، می تواند بر افراد استراحت ساکن در همان خانه تأثیر بگذارد.

علل:

ویروس به سرعت در آب پخش می شود و می تواند از طریق رسانه های مختلفی مانند سیستم فاضلاب شکسته و سرریز فاضلاب وارد بدن شود.

علائم:

شایع ترین مشکلات زردی یا زردی پوست، چشم ها و زرد شدن ادرار تیره، از بین رفتن خستگی اشتها، تب، درد معده و حالت تهوع است.

موارد احتیاط:

اول از همه، اگر افرادی در اطراف شما تحت تأثیر هپاتیت A قرار دارند، فاصله خود را با آنها حفظ کنید. و به خصوص هنگام شستن دست ها، از اقدامات بهداشتی خوب پیروی کنید. در آشپزی از آب تمیز بنوشید و استفاده کنید.

 

4) HEPATITIS E

درباره بیماری:

ویروس هپاتیت E یکی از دلایل اصلی این بیماری است که می توان با استفاده از نوشیدن آب آلوده از آن صرفه جویی کرد. این بیماری به طور گسترده در کشورهایی یافت می شود که بدون تصفیه، زباله های انسانی به رودخانه ها و حوضچه ها ریخته می شوند. مصرف منظم آب آلوده منجر به ایجاد همه گیری می شود.

علل:

مشابه سایر بیماریهای فوق، علت اصلی هپاتیت E نیز آب آشامیدنی آلوده، مسائل بهداشتی و مصرف منظم مواد غذایی کثیف است.

علائم:

کاهش وزن منظم ، گرفتگی شکم ، ضعف خونریزی و اسهال شایعترین علائم بیماری ژیاردیا است. علاوه بر این ، لرز ، سردرد ، تب و تعهد نیز ممکن است رخ دهد. می توان این علائم را شش تا شانزده روز پس از تماس اولیه تجربه کرد و می تواند حدود یک ماه ادامه یابد. علائم کریپتوسپوریدیوز نیز مانند حالت تهوع ، سردرد ، گرفتگی شکم و غیره مشابه است. این علائم ممکن است در طی دو تا 25 روز بروز کنند و تا 15 روز ادامه داشته باشند ، در حالی که در برخی موارد بحرانی ، ممکن است تا یک ماه ادامه یابد.

موارد احتیاط:

با استفاده از آب آلوده تفریحی آلوده که بیشتر شامل استخرهای شنا است، می توانید با Giardiasis در تماس باشید. بنابراین سعی کنید در حالی که از اسهال رنج می برید از شنا خودداری کنید، یا قبل و بعد از شنا حمام بگیرید. همچنین از پر کردن آب تفریحی خودداری کنید، قبل از استفاده از توالت یا تعویض پوشک دست خود را بشویید.

 

5) DYSENTERY

درباره بیماری:

Dysentery به هر موردی از اسهال خونی عفونی اشاره دارد. این امر بیشتر بر افرادی که در مناطق در حال توسعه مانند هند زندگی می کنند و در آنجا دارای بهداشت نامناسب هستند، تأثیر می گذارد. این نشان دهنده پاسخ بدن به بازدید کننده ناخواسته در دستگاه گوارش است.

علل:

شایع ترین دلایل تعدادی از باکتری های دیگر از جمله باکتری های شیگللا و E. histolytica است که اغلب در مواد غذایی و آب آلوده به مدفوع انسان رشد می کند.

علائم:

مبتلایان به این بیماری اغلب همراه با تب شدید، درد معده و کاهش سریع وزن از اسهال خونی رنج می برند. علاوه بر این، ممکن است باعث ایجاد مدفوع کم رنگ با مخاط و خون شود، از بین همه گرفتگی ها شایع ترین علائم است. گاهی اوقات، افراد آلوده نیز ممکن است یک فشار دردناک را تجربه کنند.

موارد احتیاط:

اولین کاری که می توانید برای جلوگیری از Dysentery انجام دهید، استفاده از آب بدون میکروب است. دوم اینکه همیشه قبل از استفاده از توالت دستان خود را بشویید. و از تکان دادن دست با افرادی که از Dysentery رنج می برند، خودداری کنید.

 

6) SALMONELLA

درباره بیماری:

سالمونلوز عفونت ناشی از باکتری ها به نام سالمونلا است که شناخته شده تر باعث ایجاد بیماری سلامتی می شود. انواع مختلفی از باکتری سالمونلا وجود دارد که از طریق مدفوع انسان یا حیوان پخش می شود. آب آشامیدنی همچنین می تواند آلوده شود در حالی که حیوانات اهلی وحشی که زباله های خود را در سطوح آب مانند رودخانه ها، دریاچه ها، حوضچه ها، رودخانه ها و یا در نزدیکی آنها باقی می گذارند آلوده می شوند.

علل:

ویروس سالمونلا را می توان در آب آلوده به مدفوع حیوانات آلوده یا انسان یافت. ضایعات مضر را می توان در آب از طریق محیط های مختلف از جمله آب روان آلودگی طوفان آلوده، رواناب کشاورزی و غیره مخلوط کرد. انواع دیگر عفونت های شایع ممکن است از طریق طیور پخته شده، تخم مرغ و انواع دیگر آب و مواد غذایی آلوده ایجاد شود.

علائم:

شایع ترین علائم سالمونلوز شامل تب، استفراغ، اسهال و گرفتگی شکم است. در مورد نوزادان نیز ممکن است کم آبی بدن ایجاد شود. گاهی اوقات افراد بدون نشان دادن علائم نیز می توانند آلوده شده و به طور خودکار در طی 6-7 روز بهبود یابند.

احتیاط:

اعضای خانواده که از بیماری سالمونلوز رنج می برند باید از پختن غذا در خانه خودداری کنند و از شنا خودداری کنند. از خرید مواد غذایی کثیف یا آلوده خودداری کنید. همچنین باید از عدم تمیز کردن نیز جلوگیری شود.

7) CAMPYLOBACTER

درباره بیماری:

در انسان، کمپیلوباکترها باکتری هایی هستند که عامل اصلی بیماری تزریق اسهال است. آنها به عنوان عمومی ترین علت باکتریایی دستگاه گوارش در سطح جهان شناخته می شوند. این بیماری به طور گسترده ای با وجود ویروس های کمپیلوباکتر ایجاد می شود. در بیشتر کشورهای در حال توسعه، وجود عفونت کامپیلوباکتر در حال افزایش است. آنها به طور گسترده ای در حیوانات غذایی مانند گاو، خوک، مرغ، صدف و شترمرغ شیوع دارند.

علل:

کمپیلوباکتر در صورت استفاده از غذاهای پخته شده ناشی از مرغ ، می تواند به سیستم شما منتقل شود. این باکتری ها به طور گسترده در حیواناتی مانند طیور و گاو وجود دارد. جدا از آن، شیر غیرقانونی نیز می تواند حاوی باکتری کامپیلوباکتر باشد. در موارد جدا شده با سرعت بیشتری گسترش می یابد در حالی که در کشورهای در حال توسعه می توان آن را در آب و فاضلاب یافت.

علائم:

اثر ویروس campylobacter معمولاً تا یک هفته طول می کشد. شایع ترین علائم بیماری اسهال است، همچنین ممکن است مدفوع خون موجود در آن داشته باشد که ممکن است معده شما را آب کند و باعث استفراغ شما شود. علائم دیگر شامل نفخ، تب و گرفتگی شکم است.

احتیاط:

برای جلوگیری از تأثیر ویروس مربوطه، باید مرغ را حداقل 165 F بپزید. همچنین از خوردن گوشت صورتی پرهیز کنید، باید سفید باشد و هرگز مرغ زیر پخته را در وعده غذایی خود اضافه نکنید. برای امنیت بیشتر، آب خالص تمیز بنوشید، دستان خود را پس از استفاده از توالت یا حمام به طور صحیح با آب و صابون بشویید.

8) بوتولیسم

درباره بیماری:

بوتولیسم یک بیماری کشنده است که معمولاً در اثر سموم بوتولین ایجاد می شود. اگر به موقع درمان نشود، می تواند باعث فلج شود که اغلب با صورت شروع می شود و می تواند در اندام گسترش یابد. اگر در هر صورت به عضلات تنفسی برسد ، می تواند منجر به نارسایی تنفسی شرور شود. انواع مختلف بوتولیسم مانند بوتولیسم زخم، بوتولیسم نوزادان، بوتولیسم لاتروژنیک و استعمار روده در بزرگسالان وجود دارد.

علل:

این در اصل یک سم بوتولینوم است، سمی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود و معمولاً در آب و خاک تصفیه نشده وجود دارد. حتی مصرف حداقل سموم می تواند باعث مسمومیت وحشتناک شود.

علائم:

برخی علائم و علائم ممکن است شامل: مشکلات تنفسی ، رفلکس های کند یا نادرست، ناپاکی و ضعف عضلانی، عدم وجود رفلکس شکم ، یبوست، تغذیه ضعیف، خلق و خوی بد، افتادگی بیش از حد هنگام تغذیه، افتادگی پلک ها، بیان صاف صورت، ضعف گریه، چشمان مبهم.

احتیاط:

برای کاهش خطر ابتلا به بوتولیسم، باید اقدامات صحیح بهداشت غذایی را دنبال کرد. از کنسرو غذا در خانه خودداری کنید، سبزیجات و میوه ها را با آب تصفیه شده بشویید، حداقل 10 دقیقه مواد غذایی فرآوری شده خانگی را بجوشانید، اطمینان حاصل کنید که همه غذاها به خوبی پخته شده اند و آب تمیز بنوشید.

9) VIBRIO ILLNESS

درباره بیماری:

تولید شده توسط باکتری های ویبریو، همچنین با نام زیستگاه ویبریو، زیستگاه های ویبریو در آب ساحلی. حدود 12 گونه از ویبریو وجود دارد که می تواند باعث بیماری گوارشی (دستگاه گوارش) در انسان شود. آنها معمولاً در ماه های بین ماه های مه – اکتبر که هوا گرمتر است پیدا می شوند.

علل:

علت واقعی بیماری ویبریو این عادت به خوردن غذای زیر پخته است که بیشتر در آب تصفیه نشده پخته می شود. در حالی که سطح باز در معرض آب شور قرار دارد، ویبریو همچنین می تواند باعث عفونت شدید پوستی شود.

علائم:

در هنگام مصرف، ویروس ویبریو همچنین می تواند باعث اسهال آبکی شود که منجر به گرفتگی دردناک شکم، استفراغ، حالت تهوع، تب و لرز می شود. چنین علائمی ممکن است در طی 24 ساعت از مصرف خوراکی ایجاد شود.

موارد احتیاط:

تنها کاری که می توانید برای دوری از چنین ویروس ای انجام دهید این است که فقط از آب تصفیه شده استفاده کنید و سبزیجات خوب پخته شده میل کنید. هنگامی که علامت ویبریو را مشاهده کردید، برای پیشگیری بیشتر با یک پزشک خوب مشورت کنید.

به طور خلاصه، داشتن یک سیستم آبرسانی بهداشتی و تمیز در خانه واجب است، که تضمین می کند شما و خانواده شما از آب تمیز 24 * 7 استفاده کنید. بیماری های ناشی از آب ممکن است به سرعت وارد خانه های ما شود، اما می توان با کمک برخی اقدامات احتیاطی از جمله جوشاندن آب، ضد عفونی کردن خانه به خصوص منطقه آشپزخانه و حمام و جلوگیری از زباله های فاضلاب به طور صحیح از آن جلوگیری کرد. انباشته شده و به یک زمین پرورش ویروس ها و باکتری ها تبدیل می شوند. همچنین نصب دستگاه تصفیه آب که از نیازهای روزانه آب شما مراقبت می کند ضمن اینکه شما را از ابتلا به بیماری های ناشی از آب پیشگیری می کند. امروز یکی را کسب کنید و زندگی پاک و بدون بیماری را پشت سر بگذارید.

http://alborzabcotavan.ir/9-untreated-water-diseases-you-must-be-careful/